lördag 18 maj 2013

Som sommar...

blev det helt plötsligt! Vi har haft kanonväder idag med temperaturer som vore det slutet av juli och förra helgen var det så kallt och regnigt så att det mer kändes som oktober... Sjukt vad det kan vända på några dagar.
Nu är jag inne på min andra bok i rad som jag läser på engelska. Ja, jag har ju läst böcker på engelska förut och jag talar ju engelska obehindrat och förstår ju de allra flesta ord. Men jag är ändå lite stolt över mig själv och tycker det är ganska kul att läsa på originalspråk. Och när böckerna man vill läsa inte finns översatta till svenska så har man ju inget val! Det blir fler på böcker på engelska det kan jag lova. Och jag tycker jag läser lika snabbt som när jag läser svenska. Ibland kommer det ett ord som jag måste ta fram telefonen och översätta men det är inte ofta. Tack och lov för dessa smarta telefoner - ibland undrar man hur man klarade sig utan dom! Det går ju så snabbt att kolla upp små saker sådär.

Nej, nu ska jag väl se lite på melodifestivalen, dricka ett glas rosé och fuska genom att äta några av barnens ostbollar. Trevlig helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar