söndag 3 juni 2012

Stugsittardag...

har det varit idag. Det känns som om jag var på sjuhelsickes fest igår men det var jag ju inte. Men det har regnat hela dagen och det är lågt i tak och känns allmänt trist. Det känns som höst. Varför kommer inte sommaren? Veckan har bestått av vård av barn, bakning och firandet av en liten strumpa. Tiden går så fort, det var ju alldeles nyss hon var en bebis (dock en stor bebis men ändå...). Och jag har lyckats göra macroner! Det låter ju så svårt och komplicerat och jag måste ju ha haft nybörjartur men jag tycker dom blev riktigt bra! Klart det var lite svårt att få alla lika stora men det ska väl synas att man har gjort dom själv. Jag gjorde enligt Mia Öhrns recept fast jag använde mandelmjöl som jag köpt på affären inte malde jag mandlarna själv som det stod i receptet. Visst blev dom ganska fina?! Jag känner mig faktiskt lite stolt även fast jag önskar att någon kunde stoppa mig ibland när jag ska hitta på en massa saker som jag ska gör hela tiden. Men jag har en sådan där hjärna som går i gång på allt möjligt kreativt och trots att jag egentligen inte har tid så måste jag ju bara pröva. Nåja, nu har jag testat och jag tror nog att jag ska pröva någon fler gång så får man se om det bara var nybörjartur eller inte. Nästa vecka blir väl också fullspäckad. Det ska bakas tårta till skolans tårtkalas, skolavslutning, kika på fina klänningar när studenterna har bal, fixas med kläder till skolavslutning och så ska man väl försöka hinna jobba lite också! Ha det gott!

2 kommentarer:

  1. Hej Anna !
    Om Du nu heter det.
    Igår blev jag FB-vän med ännu en bloggvän.Och en innan.I bloggen heter de något annat än det som står. Många kallar mig Vitsippan, men det är ju inte mitt namn.Jo när jag grattar dem på namnsdagen.Skriver de att de heter inte så.Utan och så får jag reda på vad de heter. Kul.

    Skönt att allt är bra med lilla familjen.Fina blev de kakorna.Kanapéer gjorde jag.Också invecklad kaka.

    Vintern tog slut så fick vi en försmak på sommarvärme, sen försvann den o. vi fick kyla nordliga vindar o massor av regn.Nu är det SV vindar, men regnet hänger sig kvar.Lite varmare 12+

    Ha en fin vecka !

    Kram Mi

    SvaraRadera
  2. Dom blev ju pörfäkt jö!! Å det här som skvalar ner från skyn gillar vi inte!! Å du som är riktig norrladstös har nog kallare än en annan!!
    Jag fnissa högt ( förlåt) när jag läste att di fått bort snöhögen från gräsmattan...28 maj!!!
    Fy. Nu ska jag kommentera på nästa inlägg!!
    Tjing Hilla

    SvaraRadera