tisdag 1 november 2011

Misslyckad...

bakning... Ja, nu testade jag ett av recepten från LCHF-bakboken. Annorlunda kladdkaka hette det och det blev inte alls bra. Chokladkrämen skar sig och det flöt bara smör ovanpå. Inget kul alls. Jag som nästan aldrig brukar misslyckas så där kapitalt. Smaken var det väl inget fel på alls men den ser inte så smaskig ut. Nåja, jag får väl testa något annat recept nästa gång få se om det går bättre. För övrigt så är det nu flera som har kommenterat att jag måste ha tappat ganska mycket vikt så jag får väl börja tro det då! Känns så skönt. Jag är så glad att jag har tagit tag i mig själv.

2 kommentarer:

  1. Ta tag i sig själv är bra men det kräver en hel del energi.....

    SvaraRadera
  2. Absolut kräver det en del energi och jag ska ärligt säga att ibland känns det inte som att jag har den energin. Men nu när jag är på god väg så är det ändå lättare att hålla sig på den "smala" vägen. Mitt mål är ju egentligen bara att må bra i mig själv - viktnedgången är bara en jäkligt skön bonus! Men vissa dagar med griniga barn och en grinig mamma så skulle man ju bara vilja ringa närmaste pizzeria och äta 200 g schweizernöt...

    SvaraRadera