fredag 18 november 2011

Bra konstigt...

att vädret är så här milt. Det är mitten av november och ingen snö. Istället är det flera plusgrader och det kan jag säga är inte vanligt här uppe i Norrbotten. Nog är det så att man börjar tänka på klimatförändringar... men i och för sig så var det visst så här en gång på 50-talet också. Och det kan inte hjälpas att jag tycker det är rätt skönt att slippa pulsa fram i meterhög snö men samtidigt så saknar jag snön litegrann. Det blir så himla mörkt när det inte ligger snö på marken. Man kan väl få önska sig ett litet tunt snötäcke? Lite lagom sådär. Dessutom så förlorar biltestindustrin massor av pengar när det inte är snö och ordentlig is på sjöarna. Och när inte biltestare kommer till området så förlorar även de lokala företagen en massa pengar för dom genererar ju en del merförsäljning till hela bygden. Och hur ska man kunna bygga upp någon riktig julstämning? Fast nog tror jag ändå att vi får snö innan jul, kan inte tänka mig något annat. Så kung Bore om du läser min blogg kan du väl i alla fall ge oss lite snö och kallgrader så sjöarna fryser igen ordentligt!

2 kommentarer:

  1. Hejsan Anna !

    Du kanske inte bor tillräckligt långt norrut, men jag har läst i bloggar att det ligger is på sjöar.

    Visst kan hålla med om att det blir ljusare, men halare.
    Det kommer nog ska Du se.Visste inte att han kunde läsa.Kung Bore alltså hihihi
    Kram Mi

    SvaraRadera
  2. På bara ett par dagar så har det blivit vinter! Du vet Kung Bore har många strängar på sin lyra ;0)

    SvaraRadera