onsdag 17 augusti 2011

Improviserade lite...

idag till middag. Jag tog skinkstek som jag strimlade och fräste det tillsammans med en gul lök. Sedan strimlade jag ett paket rökt skinka och rörde ner. Sedan pressade jag lite vitlök över det hela och kryddade med Caj P:s vitlökskrydda, timjan, chilipulver och Santa Marias Garlic & pepper, lite salt och vitpeppar. Sedan hällde jag på ett paket grädde och la i en buljongtärning. Lät det puttra på en stund och smakade av. Sedan så hällde jag upp det i en gratängform och lade på skivade tomater. Sedan täckte jag det hela med ost och så in i ugnen på 225 grader tills osten hade smält och fått fin färg. Blev hur gott som helst! Sonen tyckte det var så gott så han önskade det till sin födelsedag, haha. Så det var ju bäst att skriva ner mitt improviserade recept. Barnen fick kokt mandelpotatis till och själv åt jag det med grillad squash och kokt broccoli. Mums!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar