lördag 6 augusti 2011

Gjorde lite...

snyggt inne i barnens lekstuga och då drabbades jag plötsligt av något slag kreativt infall. Barnen har en liten docksäng därinne som vi köpte på loppis förra året och den hade inget täcke, kudde eller madrass. Så då tog jag lite tygrester som jag hade och så tog jag fram symaskinen! Och det kan jag säga har nog inte hänt på säkert 15 år... Jag kan egentligen inte sy. Kan inte ens trä maskinen utan att svära värre än Kapten Haddock. Men nu kunde jag plötsligt trä maskinen utan några problem och tack och lov hittade jag undertråd i samma färg och så sydde jag utav attan. Det är inte särskilt rakt och jag har inte tagit mått heller för den delen. Gick mer på känsla, haha. Och det blev faktiskt någonting utav det. Ni må tro att jag är stolt som en tupp! Men jag tror inte att jag ger mig in på några större sömnader trots detta framsteg - dom överlämnar jag till sambon som tack och lov är född och uppfostrad av en som verkligen kunde sy. Gjorde dessutom en liten tavla till lekstugan när jag ändå var igång och hade lite kreativitet i kroppen. Fint blev det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar