söndag 19 juni 2011

Imorgon är det klippt!

Äntligen har jag en klipptid, pengar i börsen och jag är inte sjuk! Vet inte hur länge sedan det var sedan jag klippte mig men före jul var det i alla fall. Annars har jag ju lyckats vara sjuk varenda gång jag har haft klipptid alternativt helt utan pengar. Ska bli skönt samtidigt som det känns lite nervöst - vet inte varför. Kanske för att jag blivit så van vid det långa håret. Jag ska inte klippa av mig allt men jag måste nog kapa några centimeter i alla fall så det slitna far bort.
Idag har vi äntligen fått ner potatisarna i landet. Jag grävde om i potatislandet igår och idag fyllde vi på mer jord och kogödsel och så satte vi dom. Det är tur att det är ljust dygnet runt här så det hinner växa. Självklart satte jag mandelpotatis, det är nästan den enda potatis som jag äter. Den är så grymt god! Och så har jag planterat lite fler blommor. Rosa dahlior bland annat. En skön helg och jag älskar när man får vara ute och påta på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar