söndag 12 juni 2011

Antingen eller...

Från tropisk hetta till, tja, sisådär 14 grader och helregn. Det är liksom inget mittemellan. Men för att se till det positiva så blir det då åtminstone inte lika svårt att sova. Vårt sovrum som ligger på övervåningen var så kvavt och varmt igår så det var stört omöjligt att sova. Gossen gick ner och sov i källaren, tyvärr är jag lite för rädd för spindlar för att sova lugnt nere i källaren. Annars hade jag också gått ner dit.
Idag har jag passat på att rena ut kläder om var för små ur sonens garderob. Ser också att jag måste skaffa ett par nya badbyxor till honom - två storlekar för små är dom han har nu. Inte underligt att jag har tyckt att dom ser trånga ut... Jag borde lägga ut kläderna som han inte kan ha längre på tradera men det är så mycket jobb med det och det är ju inte alltid man får så mycket för dom även om dom är i toppskick och det är fina märken. En del gånger känns det helt enkelt inte värt det men jag vill ju inte bara slänga dom. Jag får väl ge dom till Röda korset om jag inte får tummen ur. Samtidigt så skulle det vara bra att få en slant för dom så det blir ett bidrag till det nya man måste införskaffa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar