måndag 28 mars 2011

Om jag får...

tillbaka pengar på skatten så kommer jag att investera dom i en ny cykel! Min gick ju sönder i somras då jag cyklade alldeles för hårt och fort på milrundan... var väl inte bästa kvalitén heller. Jag gillar gamla hederliga, rejäla damcyklar helst helt utan växlar. Har aldrig förstått mig på växlar faktiskt. Dom är säkert bra om man lär sig använda dom... Och så vill jag ju ha en söt eller fräsig cykel. Någon häftig turkos, grön, rosa eller gul cykel. Den ska liksom synas. Den här är från Monark och heter Cupcake :) Synd att den har växlar... men vi får se jag ska dammsuga nätet och se vad jag hittar. Annars kanske jag får vänja mig vid växlar.

2 kommentarer:

  1. Hej Anna !

    Vilken fin cykel, fast sadeln ser lite obekväm ut.Jag blev bestulen på min fina cykel.Många år sedan nu. Men hade min Mamma´s men den stod och blev punka på båda, och folk har plockat delar av de till bättre behövande, till slut var det bara ramen kvar,sadeln sönderskuren.
    Jag gav bort den i det skicket till min svärsons halvsyster.Hon fixade till den,kanske blivit billigare köpa ny.Men hon ville ha en utan växlar=en gumrunk !
    Herrcykel=enmansbalans

    Hade inte balans nog för att cykla.
    Nu kom den till användning.

    Kram MI

    SvaraRadera
  2. Och jag tycker den ser skön ut, haha. Men du vet jag har alltid cyklat på sådana här gammeldags cyklar. Min favorit var min mormors gamla cykel men tyvärr gav bromsarna upp. Sedan har jag ropat in en del gamla cyklar på auktion också. Men nu när jag har dyrbar last med mig så tänkte jag att jag skulle köpa en ny av ett bra märke men gärna då i gammaldags stil.

    SvaraRadera