lördag 12 mars 2011

Hotellfrukost...

smakade mums! Nu har vi fyllt på depåerna så vi orkar shoppa lite mera ;0) Har inhandlat nya skor som jag är så nöjd med och det behövde jag verkligen. Man kan ju inte gå omkring i träningsskor hela tiden. Ibland vill man ha något finare och jag hittade ett par snygga skor som dessutom bara kostade 249:- och barnen fick ett par skor var också. Idag ska vi också söka lite inspiration bland Umeås caféer och hoppas att det ger oss lite idéer till det vi ska starta upp! Ha en skön lördag!

2 kommentarer:

  1. Hej Anna !
    I Umeå har jag inte varit.Men väl i Örnsköldsvik, när min syster Maud bodde där.Hennes man är född och uppvuxen i Umeå,lika så min lillsyrras man är född och uppvuxen där.De var klasskamrater.Maud träffade sin Jan på lillsyrrans lysning.Har jag tur kansk jag kan få följa med upp till Maud o.Jans föräldrars stuga vid Sävar.Ligger vid en sjötomt.Så jag har lite kontakt med Norrland i alla fall.Maud och Jan bor i Lidingö sedan över 30 år sedan.
    Var även tillsammans med en kille från Umeå,han hade sin fästmö kvar däruppe.Han tog tåget upp 1991 och skulle göra slut med henne o.säga åt mig att flytta upp till honom.Men han kunde inte göra henne så illa.Så jag kände mig som när Lill-Babs sjöng den där låten om Klas-Göran.Jag var ju gift då.Kanske lika bra att det inget blev av med flytten.
    Sen träffa jag en från Hammerdal(då skild) vi skulle flytta till Sundsvall, det blev ingen flytt för han dog.(2003)sen träffa jag en Pelle fr. Dorotea som bodde o.jobba härnere,han skulle ta mig till Ulvön.Men han hitta en annan yngre tjej.Så nu håller jag mig på mattan och med min X-man.
    Det blev ett litet inlägg istället för en kommentar.Linda på Lönnbacka är så glad åt mina små historier.Undrar så hur det är där nere i Vetlanda, där jag är uppvuxen.Hur illa ställt det är med hennes Mamma.Har mailat till henne.Men hon orkar nog inte svara.Du är ju bloggvän med henne också, har Du hört något?
    Inte ens dit kommer jag till Småland.Måste ut och resa snart, känner att det drar i mig.
    kram och ha en fin Söndag. /Mi

    SvaraRadera
  2. Det är fantastisk roligt att få läsa utdrag från ditt liv, Mi! Tack för att du delar med dig :)

    SvaraRadera